Apeldoorn

bel(055) 720 0850

Deventer

bel(0570) 726 900
Maak direct een afspraak

COVID-19 updates

15 december 2020

Corona update – 15 december 2020

Op maandag 14 december is er een nieuwe persconferentie geweest. Er zijn nieuwe maatregelen aangekondigd en deze gaan op 15 december in.

Voor ons verandert er niets. Je kunt gewoon bij je behandelaar terecht en de afspraken gaan door. We volgen alle veiligheidsrichtlijnen zodat jij veilig een bezoek kunt brengen aan Voetcomfort.

Blijf gezond, samen sterk!

7 oktober 2020

Draag een mondkapje tijdens je bezoek

In verband met de uitbreiding van de COVID-besmettingen en afgegeven verscherpte maatregelen, zijn wij extra beschermingsmiddelen gaan dragen.

Wij willen jou ook graag verzoeken een mondkapje te dragen tijdens je bezoek aan Voetcomfort.

#blijfgezond

25 mei 2020

BLOG: Ervaringen van Rob tijdens Corona

Het is zondagmiddag 15 maart 2020. We zitten bij vrienden gezellig wat te drinken. Het coronavirus heeft Nederland bereikt en we maken ons zorgen om de gezondheid van onze cliënten, medewerkers en onszelf. Wat gaan we maandag de 16e doen? Het besluit is snel genomen: de gezondheid van een ieder gaat voor het bedrijf.

Rutte geeft in de middag aan dat alle horecagelegenheden gesloten moeten worden, aan alles merk je dat dit heel serieus is. We weten nog niet wat ons te wachten staat. Onzekerheid alom voor iedereen.

Maandagmorgen om 8.00 vragen we het personeel bij elkaar te komen om aan te geven dat het bedrijf sluit voor onbepaalde tijd. Het besluit wordt gewaardeerd en gerespecteerd en de medewerkers verrassen ons met een mooie bos bloemen.

Er volgt een week van bezinning, denken en acties in mijn hoofd. Hoe gaan we verder en wat kunnen we wel en niet. Alle zorg voor iedereen is gestopt, wetend dat de meest kwetsbare cliënten nergens meer terecht kunnen.

De eerste informatie over het virus komt los en als ondernemer probeer je de kansen in te schatten welke mogelijkheden er zijn om een deel van de zorg te kunnen  blijven leveren. In de tweede lijn (het ziekenhuis) kunnen geen cliënten terecht met klachten ten aanzien van verzorging van benen/voeten/lopen etc etc. Om de tweede lijn te ontlasten hebben we in samenspraak met revalidatieartsen besloten clienten te gaan zien in de eerste lijn.

Al snel was de gedachte om alles zo veilig mogelijk in te richten, o.a. met schermen voor de cliënten en medewerkers. Zo gezegd zo gedaan, met de aannemer alles voorbereid en schermen laten plaatsen waar nodig en verrijdbare schermen voor in de behandelkamers.

Ook hebben we een muur doorgebroken om de clienten via een andere uitgang naar buiten te laten gaan, zodat men elkaar niet hoeft te passeren en de 1,5 mtr gewaarborgd kan worden. We hebben buiten een bord geplaatst dat clienten alleen op het afgesproken tijdstip naar binnen mogen komen en gelijk naar de behandelkamer door kunnen lopen voor de afspraak.

Zo… we konden na twee weken langzaam weer opbouwen, zodat spoedgevallen behandeld konden worden. Met onze leverancier ZSM maatwerk hebben we om tafel gezeten om te overleggen wat er in spoedgevallen mogelijk is. Gelukkig waren wij er samen snel uit; veel is mogelijk.

In de tweede week hebben we al ons personeel weer bij elkaar laten komen om samen weer wat te gaan doen. Alles op anderhalve meter en elkaar erop aan spreken en goed zorgen voor elkaar. De telefoon werd voor een aantal uren per dag open gezet voor vragen en afspraken.

Als ondernemer/werkgever moet je ook niet blind zijn voor een onzekere toekomst en je personeel daarin wel meenemen. Alles wat zeker en normaal was kan anders worden. Het gevoel om dit uit te moeten spreken naar de medewerkers, heeft heel veel impact (stress/emotie/slecht slapen) gehad op mij als persoon, je ziet de geschrokken gezichten en de zorgen als je dit vertelt.

We brengen de schoenen aan huis die al klaar staan en zo proberen we samen het beste ervan te maken. Met een beperkt aantal medewerkers werken we in het bedrijf aan de productie en de rest werkt vanaf huis. Voor de rest ligt alles stil, iedereen is aan het meedenken welke acties we kunnen opzetten en bekijkt de protocollen die de afgelopen jaren zijn gemaakt en die moeten worden herzien.

Zo gaan we ook de derde en vierde week door en zoeken verder naar een weg in de nieuwe samenleving.

In de vijfde week begint de rust overal weer terug te keren, iedereen vindt zijn of haar weg in de nieuwe samenleving, afspraken worden weer meer gemaakt en het bedrijf is weer normaal open. Spreekuren in de ziekenhuizen starten langzaam weer op en clienten weten de weg weer te vinden naar de zorg.

Het ondernemen in deze tijden waar het bedrijf de afgelopen jaren enorme sprongen heeft gemaakt en de wind in de zeilen heeft gehad is van een andere aard. Het omdenken in oplossingen in plaats van problemen is een verademing. Ik merk dat mensen dat erg lastig vinden en vaak niet bij machte zijn en blijven hangen in de problemen is het meest voor de hand liggend. Als ondernemer kijk ik met mijn team terug op de zaken die we anders hebben gedaan de afgelopen weken en welke daarvan kansen bieden, zo krijgt iedereen een stukje verantwoordelijkheid voor een nieuwe kans.

Achterom kijkend naar de afgelopen weken heb ik veel mogen leren en daar ben ik ook dankbaar voor. Ik ben erg trots op het team, ze hebben fantastisch werk geleverd en we kijken vol vertrouwen uit naar de toekomst.

Rob Witteveen

26 juni 2020

BLOG: Kirsten tijdens corona

Hoe heb ik het coronavirus ervaren in mijn nieuwe baan?

In januari ben ik bij Voetcomfort komen werken als podotherapeut. Ik ben hier fijn ontvangen en goed ingewerkt. Net op het moment dat ik er in begon te komen, wist waar ik alles kon vinden en lekker aan de slag wilde gaan was daar het coronavirus. Het begon met het niet meer geven van een hand aan patiënten. Hier moest ik in het begin erg aan wennen en voelde mij ook vaak erg onbeschoft en ongemakkelijk door geen hand meer te geven. Helaas was het bewaren van afstand en het niet meer geven van een hand niet voldoende om het virus in te dammen waardoor niet veel later het bedrijf volledig zou sluiten.

De dag waarop ik dit hoorde was ik aan het werk in het ziekenhuis op de voetenpoli. Rob vertelde mij hier dat hij op de zaak alle medewerkers bij elkaar had geroepen om te vertellen dat hij had besloten de zaak volledig te sluiten. Dit ter bescherming van de patiënten maar ook van het personeel. Die dag drong het nog niet helemaal tot mij door dat het bedrijf dicht ging. Met een onwennig gevoel ging ik naar huis waar ik de eerste dagen het gevoel had alsof ik aan het spijbelen was van de middelbare school. Na een week kreeg ik een bericht met de mededeling dat alle medewerkers op de zaak werden verwacht, dit vond ik fijn. Op de zaak hebben we het er met alle collega’s over gehad en vervolgens ben ik samen met mijn collega podotherapeuten en de pedicure gaan kijken welke diabetes patiënten zorg nodig hadden die niet gestopt kon worden. Er werd een noodteam samengesteld voor mensen met bijvoorbeeld wonden of een ingegroeide teennagel en alle overige patiënten werden gebeld. Dit laatste heb ik dan ook dagen lang gedaan. Mensen bellen om te vragen hoe het met ze gaat en uit te leggen dat de reguliere zorg niet meer fysiek door kon gaan en wij in geval van nood een spoedteam hebben. Ik vond deze dagen soms best moeilijk. Ik kreeg veel mensen aan de telefoon die zich eenzaam voelden of die zelf of in de directe omgeving met corona te maken hadden gekregen. Ik vond het fijn om deze mensen op mijn manier te kunnen helpen door een gesprek met ze te voeren en zich iets minder eenzaam te laten voelen. Ik heb dan ook veel positieve reacties gekregen op de telefoontjes, mensen vonden het fijn en konden het echt waarderen. Maar ik vond het ook lastig om telkens geconfronteerd te worden met het feit dat er zoveel mensen eenzaam waren of door ziekte en maatregelen nu nare dingen moesten meemaken. Ik vond het ook frustrerend om niet te kunnen helpen. Regelmatig had ik iemand aan de telefoon die veel last had van de voeten door bijvoorbeeld lange nagels of een likdoorn. Mijn eerste reactie is dan normaal gesproken ‘Kom langs, dan kunnen we je helpen’ maar door de maatregelen en de afstand was dit nu geen optie meer.

Gelukkig werd er binnen het bedrijf in oplossingen gedacht. Zo werden er schermen gemaakt en werd er een looproute gecreëerd. We hielden ons aan het protocol van het Deventer ziekenhuis dat was goedgekeurd door de overheid. Op deze manier konden we langzaam aan en met veel tijd tussen de behandelingen toch wat mensen helpen. Dit werd langzaam aan steeds meer opgevoerd door het versoepelen van de maatregelen. Ik geloof dat wij nu in het ‘nieuwe normaal’ werken. De behandelaars werken weer op de normale tijden. Patiënten desinfecteren hun handen wanneer ze binnen komen en worden, wanneer mogelijk, direct naar de kamer gebracht waar de behandeling plaatsvindt. Wanneer dit niet kan is de wachtkamer nu zo ingericht dat er 1,5 meter tussen iedere patiënt zit. Er zijn schermen geplaatst voor het secretariaat waardoor ook zij veilig kunnen werken en ik merk dat de patiënten allemaal erg hun best doen om op veilige afstand te blijven. Ik merk ook dat zij zich hier echt veilig voelen, iets wat wij erg belangrijk vinden. Ook het niet meer geven van een hand is inmiddels bij zowel de patiënten als bij mezelf vanzelfsprekend geworden. Hoewel ik dat fysieke contact soms stiekem toch wel een beetje mis.

23 april 2020

Veilig behandelen met Rob

Heb je een afspraak met Rob de aankomende periode? Dan kun je met een gerust hart langskomen. Wij hebben de nodige maatregelen genomen om veilig te kunnen behandelen.

20 april 2020

Veilig behandelen

We doen er alles aan om jou zo veilig mogelijk te behandelen wanneer je onze praktijk moet bezoeken. We nemen alle voorzorgmaatregelen om jou maar ook onszelf zo goed mogelijk te beschermen. We hebben zelfs een speciaal scherm gemaakt om toch veilig te kunnen behandelen!

14 april 2020

Heb je een afspraak? Volg dan onderstaande maatregelen

IN VERBAND MET HET CORONA VIRUS HANTEREN WIJ DE VOLGENDE MAATREGELEN:

· Kom binnen op het afgesproken tijdstip. Ben je te vroeg? Wacht dan buiten.

· Desinfecteer je handen bij binnenkomst. Raak niets aan in de praktijk, waar je niet aan hoeft te zitten.

· Houdt 1,5 meter afstand.

· Meld je aan de balie, de behandelaar wordt geroepen en je kan
direct doorlopen naar de behandelkamer.

· Praat niet en wendt je hoofd af wanneer de behandelaar
dichterbij moet komen dan 1,5 meter.

· Na je bezoek verlaat je het pand via de bordjes waar “Uitgang”
op vermeld staat. Probeer hierbij zo min mogelijk voorwerpen aan te raken.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 12:00 en van 13:00 tot 15:00

9 april 2020

Corona nieuws - Veiligheid en duidelijkheid

Graag delen we een aantal richtlijnen en oplossingen met je;

Team Voetcomfort staat voor je klaar. We kunnen veilig goede zorg leveren. Ons totaalconcept in voetzorg houdt in dat je bij ons terecht kunt voor:
Podotherapie
Medisch Pedicure
Therapeutisch elastische kousen
Orthopedische schoenen

Podotherapie
• De podotherapeut verleent medisch noodzakelijke zorg. Dit betekent dat wij mensen behandelen die een verhoogd risico hebben op wonden, ingegroeide teennagels etc. wanneer er geen behandeling plaatsvindt.
• Twijfel je of je hiervoor in aanmerking komt? Stuur een mailtje naar podotherapie@voetcomfort.nl en je wordt teruggebeld door je eigen podotherapeut.
• Heb je gewoon een vraag of wil je dat de podotherapeut even met je meekijkt, dan kan er een bel- of videoconsult worden ingepland met jouw eigen podotherapeut. Mail dan naar podotherapie@voetcomfort.nl.

Pedicure
• De pedicure verleent alleen medisch noodzakelijke zorg. Hiervoor komen vooral mensen met diabetes, reuma of vaatproblemen in aanmerking.
• Wanneer er onomkeerbare complicaties optreden wanneer je eigen pedicure nu even niet behandeld kunnen we jou ook veilig helpen.
• Heb je een vraag of wil je dat de pedicure even met je meekijkt, dan kan er een bel- of videoconsult worden ingepland met Esmée. Mail dan naar info@voetcomfort.nl.

TEK
• Onze kousenconsulent Ellen staat voor je klaar.
• Nieuwe kousen kunnen veilig worden aangemeten bij Voetcomfort als je huisarts, verpleger of specialist vindt dat dit noodzakelijk is.
• Ook voor vragen is Ellen beschikbaar, ze kan je bellen en als het helpt kan er een beeldconsult gepland worden.

Orthopedische schoenen
• Onze orthopedische schoenmakers Rob, Richard en Tim kunnen je veilig helpen bij Voetcomfort.
• Als het voor jou niet veilig voelt of niet veilig is om bij ons te komen kunnen we ook een belafspraak inplannen om de kleur en het model van je nieuwe schoenen uit te zoeken. Op onze website staan alle modellen: www.voetcomfort.nl/modellen. Maak een afspraak voor een telefonisch consult via ons vertrouwde telefoonnummer of stuur een mailtje naar info@voetcomfort.nl.
• Heb je problemen met een schoen of hulpmiddel en/of is er een verhoogd risico op een wond? Neem dan contact met ons op via telefoon of mail.
• Wil je je schoen aanbieden voor reparatie? Hiervoor maken we graag een afspraak, je kunt ons bellen of mailen!

Je kunt ons bereiken via 0570 726 900 (Deventer) of 055 720 0850 (Apeldoorn) en natuurlijk via info@voetcomfort.nl

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 12:00 en van 13:00 tot 15:00


We denken graag met je mee! #SamenSterk

3 april 2020

CORONA UPDATE | TEAM VOETCOMFORT VEILIG EN SAMEN STERK |

Omdat (vitale) voetzorg van groot belang is en om de huisartsen en ziekenhuizen zo goed mogelijk te ontlasten zijn wij ons pand en onze processen zo aan het inrichten dat je veilig bij ons geholpen kan worden.

Omdat we geven om jouw gezondheid en om de gezondheid van onze collega’s zijn onze behandelruimtes zo ingericht dat veilig gewerkt kan worden. We werken met op maat gemaakte spatschermen en beschermingsmiddelen. We zorgen er door goed plannen voor dat er zo min mogelijk mensen tegelijk in ons pand aanwezig zijn. Daarnaast werken we bijvoorbeeld aan de routing in ons bedrijf zodat je door een andere deur binnenkomt en weer naar buitengaat.

Uiteraard volgen we ook alle de richtlijnen gesteld door de overheid, RIVM en GGD.

Als je klachten hebt (neusverkouden, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging/koorts) verzoeken we je niet te komen. Bel ons even, dan verzetten we je afspraak kosteloos. Staat er een afspraak voor je gepland en ben je gezond, dan  bellen we je binnenkort om de dag en het tijdstip af te stemmen.

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.30 en 12.30 uur en tijdens kantoortijden via ons vertrouwde mailadres info@voetcomfort.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Mochten er extra maatregelen komen vanuit de overheid of landelijke beroepsverenigingen dan plaatsen we een update op de website.

Blijf gezond en zorg voor elkaar!

Team Voetcomfort

1 april 2020

CORONA UPDATE | TEAM VOETCOMFORT STAAT VOOR JE KLAAR |

Het Coronavirus raakt ons allemaal, ook de mensen die afhankelijk zijn van (para)medische zorg en medische hulpmiddelen. Voetcomfort zoekt altijd naar mogelijkheden, zelfs in moeilijke en onzekere tijden. Ons team heeft hard gewerkt om klaar te kunnen staan voor onze klanten. En dat is gelukt.

Omdat we geven om jouw gezondheid en om de gezondheid van onze collega’s zijn onze behandelruimtes zo ingericht dat veilig gewerkt kan worden. We werken met schermen en beschermingsmiddelen en er zijn op ieder moment zo min mogelijk mensen in ons pand.

Uiteraard volgen we ook alle de richtlijnen gesteld door de overheid, RIVM en GGD.

Als je klachten hebt (neusverkouden, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging/koorts) verzoeken we je niet te komen. Bel ons even, dan verzetten we je afspraak kosteloos. Staat er een afspraak voor je gepland en ben je gezond, dan  bellen we je binnenkort om de dag en het tijdstip af te stemmen.

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.30 en 12.30 uur en tijdens kantoortijden via ons vertrouwde mailadres info@voetcomfort.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Mochten er extra maatregelen komen vanuit de overheid of landelijke beroepsverenigingen dan plaatsen we een update op de website.

Blijf gezond en zorg voor elkaar!

Team Voetcomfort

30 maart 2020

Corona update 30-3-2020

Voetcomfort geeft om jouw gezondheid en om de gezondheid van onze collega’s. Daarom hebben wij besloten om onze werkzaamheden aan te passen aan de richtlijnen gesteld door de overheid, RIVM en GGD. Heb je voor komende week een afspraak staan, dan komt deze te vervallen.

Heb je op dit moment een wond, drukplek bij je orthopedische schoen of problemen met je kousen? Neem dan telefonisch contact met ons op. We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9:30 en 12:30 of via ons vertrouwde mailadres info@voetcomfort.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. 

Mochten er extra maatregelen komen vanuit de overheid of landelijke beroepsverenigingen dan plaatsen we een update op de website.

Voor jou en onze bescherming/gezondheid hebben we een speciaal scherm gemaakt om zoveel mogelijk contact te vermijden. Hierbij blijven we uiteraard alle richtlijnen volgen die gesteld zijn door de overheid, RIVM, GGD en beroepsverenigingen.

Verdere maatregelen:

  • Wij houden 1,5 meter afstand
  • Wij gebruiken altijd handschoenen
  • Wij maken onze ruimtes na elke klant grondig schoon
  • Wij plannen ruim de tijd in om contact met andere klanten te voorkomen
  • Alleen per pin betalen. Bij voorkeur contactloos
  • Wij gebruiken bovenstaand scherm bij elke klant

Blijf gezond en zorg voor elkaar!

Team Voetcomfort

18 maart 2020

CORONA UPDATE 17 MAART – NOODTEAM BESCHIKBAAR

Voetcomfort geeft om jouw gezondheid en om de gezondheid van onze collega’s, daarom hebben wij helaas moeten besluiten om per direct onze bedrijfsvoering te staken tot 6 april.

Heb je in de tussenliggende periode een afspraak bij ons staan, dan vervalt deze.

Heb je op dit moment een wond, drukplek bij je orthopedische schoen of problemen met je kousen? Dan is er in geval van spoed een noodteam beschikbaar.
Je kunt ons bereiken via ons vertrouwde mailadres info@voetcomfort.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wij volgen uiteraard alle maatregelen en richtlijnen vanuit de overheid, RIVM en GGD. Mochten er extra maatregelen komen vanuit de overheid of landelijke beroepsverenigingen dan plaatsen we een update op de website.

Wij hopen je na de sluiting weer van harte en in goede gezondheid te mogen begroeten.

Blijf gezond en zorg voor elkaar!

Team Voetcomfort

16 maart 2020

CORONA UPDATE – SLUITING TOT 6 APRIL

Voetcomfort geeft om jouw gezondheid en om de gezondheid van onze collega’s, daarom hebben wij helaas moeten besluiten om per direct onze bedrijfsvoering te staken tot 6 april.

Heb je in de tussenliggende periode een afspraak bij ons staan, dan vervalt deze.

Wij hopen je na de sluiting weer van harte en in goede gezondheid te mogen begroeten,

Blijf gezond en zorg voor elkaar!

Team Voetcomfort

13 maart 2020

Corona Virus

In verband met het corona virus nemen we het zekere voor het onzekere en spreken we met elkaar af dat we voorlopig geen handen geven. De nieuwe maatregel om geen handen meer te schudden is puur preventief maar ook bedoeld om ongemakkelijke situaties, bijvoorbeeld in de behandelruimte te voorkomen. We hadden bij Voetcomfort al extra aandacht voor handhygiëne, met op verschillende plekken middelen om handen te desinfecteren.

I.v.m. de maatregelen die genomen zijn tegen het corona-virus nemen wij het zekere voor het onzekere en nemen wij onderstaande maatregelen ter bescherming van klanten en personeel;

* Inloopspreekuren vervallen tot en met 31 maart
* Wij geven geen handen
* Wij passen extra hygiëne maatregelen toe
* Wanneer je geen verschijnselen hebt en je je goed voelt ben je van harte welkom

Door beperkte bezetting zijn wij telefonisch bereikbaar van 08.30 tot 11.00 uur en van 13.00-15.30 uur. U kunt ons het best bereiken via ons mailadres: info@voetcomfort.nl

Wij danken u voor uw begrip.





3 maart 2020

Maatregel handen geven

In verband met het corona virus nemen we het zekere voor het onzekere en spreken we met elkaar af dat we voorlopig geen handen geven. De nieuwe maatregel om geen handen meer te schudden is puur preventief maar ook bedoeld om ongemakkelijke situaties, bijvoorbeeld in de behandelruimte te voorkomen. We hadden bij Voetcomfort al extra aandacht voor handhygiëne, met op verschillende plekken middelen om handen te desinfecteren.

× Stel je vragen via WhatsApp!